Bedrijfspitch voor EduClips

EduClips is een bedrijf dat zich specialiseert in het maken van Educatieve video en animaties. Zij deden mee met de VistaPitch Challenge van Vistaprint waarin zij binnen 60 seconden hun bedrijf in een video moesten pitchen. Om dit te realiseren hadden we 3 dagen de tijd van het bedenken van een concept tot realisatie van de video. Gezien de tijdsdruk was het dus essentieel om de video zo simpel mogelijk te houden, maar wel te zorgen voor maximale herkenbaarheid. 

(Het idee was om de video te beginnen met een herkenbaar probleem voor docenten waarbij we de aandacht trekken door gave beelden. Daarna komen we met de oplossing voor het probleem in een uitleggende vorm. Deze vorm is ook erg herkenbaar voor de doelgroep die ook voor de klas staan te te leggen. Als afsluiter vonden wij het belangrijk om met een grapje te eindigen zodat de video beter in het geheugen blijft. Uit eindelijk zijn we op een jingle uit gekomen wat voor een nog betere herkenbaarheid zorgt.)

Dit resulteerde in een gave video van 45 seconden die de missie van EduClips duidelijk illustreert. En met succes! EduClips werd gekozen tot een van de winnaars van de VistaPitch 2021!

De kracht van EduClips